موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی اندیشکده فاطر

سفر راستین برای کشف کردن، رفتن به مکان‌های تازه نیست، بلکه یافتن نگاهی تازه است.

موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی اندیشکده فاطر

سفر راستین برای کشف کردن، رفتن به مکان‌های تازه نیست، بلکه یافتن نگاهی تازه است.

مشخصات بلاگ
موسسه  مطالعاتی و تحقیقاتی اندیشکده فاطر

اندیشکده فاطر متشکل از جمعی از فرزندان انقلاب اسلامی و کانونی فعال در زمینه سیاستگذاری و حکمرانی و چهارچوب های متداخل مفاهیم امنیتی و جامعه شناسی امنیت همچنین مطالعه ی تهدیدات و فرصت های جغرافیایی_ سیاسی و ژئوپلیتیکی منطقه و فرامنطقه و نیز تبیین هویت شناختی و مطالعه تاریخ و مناسبات تاثیرگزار بر هم افزایی اقوام و مذاهب کشور در جهت نقش دهی به گفتمان تمدن‌ساز انقلاب اسلامی است.

بایگانی

برخی از متخصصان بیماری های واگیر معتقدند که پاندمی ها و اپیدمی ها دست کم با هشت معیار از قبیل انتشار گسترده جغرافیایی، جابجایی یا تحرک بیماری، موارد فراوان حمله و وخامت، مصونیت کمینه ای جمعیت، جدید بودن، مسری بودن، واگیردار بودن و شدت مطابقت دارند. از آنجا که وجه مشخصه بیماری های همه گیر ترس و وحشت است، می توانند جامعه را دچار تنش و دولت ها را با خطر جدی و بحران ناکارآمدی مواجه سازند. همه گیری ها علاوه بر آنکه بر ثبات سیاسی و اجتماعی تأثیرگذار بوده اند، آنها نتایج جنگ را نیز تعیین کرده اند و گاهی از جمله عوامل آغاز جنگ ها بوده اند. بنابراین حکومت ها اعم از اقتدارگرا و دموکراتیک چگونگی مواجهه با چنین امر مهمی را در دستور کار خود قرار داده اند. بدون تردید ویروس کرونا تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است و قاعدتاً باید کشورها برای مقابله مؤثر با این پاندمی، همکاری جهانی را در اولویت قرار دهند و در یک رهیافت مشترک به مبادله اطلاعات و تلاش ها برای تولید واکسن ادامه دهند؛ هر چند در عمل بعید است که چنین وحدت رویه ای را شاهد باشیم. در این بین با قطع و یقین کامل نمی توان مدعی بود که ماهیت دموکراتیک یا اقتدارگراییِ کشورها در کم و کیف مهار و یا مواجهه با بحران کرونا در کارآمدی یا ناکارآمدی اقدامات نقش بی بدیلی داشته است.

نویسندگان: دکتر زهرا احمدی پور- مهدی حیدریان

برای دریافت فایل به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

https://uupload.ir/view/i4mv_res.guide.hse.102.pdf/

  • زینب کیانی پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی