موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی اندیشکده فاطر

سفر راستین برای کشف کردن، رفتن به مکان‌های تازه نیست، بلکه یافتن نگاهی تازه است.

موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی اندیشکده فاطر

سفر راستین برای کشف کردن، رفتن به مکان‌های تازه نیست، بلکه یافتن نگاهی تازه است.

مشخصات بلاگ
موسسه  مطالعاتی و تحقیقاتی اندیشکده فاطر

اندیشکده فاطر متشکل از جمعی از فرزندان انقلاب اسلامی و کانونی فعال در زمینه سیاستگذاری و حکمرانی و چهارچوب های متداخل مفاهیم امنیتی و جامعه شناسی امنیت همچنین مطالعه ی تهدیدات و فرصت های جغرافیایی_ سیاسی و ژئوپلیتیکی منطقه و فرامنطقه و نیز تبیین هویت شناختی و مطالعه تاریخ و مناسبات تاثیرگزار بر هم افزایی اقوام و مذاهب کشور در جهت نقش دهی به گفتمان تمدن‌ساز انقلاب اسلامی است.

بایگانی

اندیشکده فاطر متشکل از جمعی از فرزندان انقلاب­اسلامی و کانونی فعال در زمینه تبیین هویت­شناختی و مطالعه تاریخ و مناسبات تاثیرگزار بر هم­افزایی اقوام و مذاهب استان با تاکید بر قوم آذری و شیعی در جهت نقش­دهی به گفتمان تمدن‌ساز انقلاب اسلامی است. این موسسه بر آن خواهد بود که در مسیر یک جهاد فکری و اعتقادی منسجم و متقن با پاسخگویی مستدل و منطقی به پرسش‌ها و مسئله‌های کنونی جامعه، گره‌گشایی از معضلات فکری و نظری و شبهه‌زدایی و تولید تحلیل و تاملات سالم و پالوده از کج‌اندیشی و انحراف گام بردارد. این موسسه مسیر مطلوب خود را حرکت در چارچوب الگوی امام- امّت می‌داند و در تولید پژوهش‌های معرفتی و راهبردی به این مهم پایبند است.

اهداف:

  • کمک به ایجاد ریل­گذاری صحیح در حکمرانی و مدیریت سیاسی کشور بر اساس آموزه­های علوم انسانی و اسلامی
  • تفسیر و تحلیل مدیریت حکمرانی ج.ا. ­ایران در حوزه جغرافیایی منطقه غرب آسیا و فرصت­ها و چالش­های آن
  • شناخت و تحلیل جریان­ها و تحولات دینی، فکری و فرهنگی در عرصه داخلی، ملّی و بین­المللی
  • آینده­شناسی و مهندسی روابط و فعالیت­های فرهنگی_ سیاسی بین­المللی مردم منطقه با جریانات فکری کشورهای همجوار(کشورهای قفقاز و آسیای میانه)
  • تعیین سیاست­ها و طرح­های مناسب برای آشناسازی، علاقه­مندسازی دیگر ملت­ها به راهبردهای تکریم و ارزش­دهی ج.ا. ایران نسبت به حاکمیّت ملی ج.ا. ایران
  • مطالعه­ی روندهای تصمیم­گیری و سیاست­گذاری در حوزه­های مختلف دولتی و غیردولتی در کشور